KODECO 

Utjecaj na okoliš

SAZNAJTE VIŠE:

ZRAK

Izračuni u studiji pokazuju da će sve emisije i imisije i dalje biti znatno ispod dozvoljenih graničnih vrijednosti i da će zrak ostati prve kategorije.

Crvena linija na grafovima prikazuje dozvoljene razine emisija (granične vrijednosti), plava linija na grafovima prikazuje dosadašnja mjerenja, s time da zadnja točka pod nazivom Max. kapacitet označava stanje nakon KOdeCO projekta, tj. izračunate emisije za maksimalni kapacitet proizvodnje (ovdje donosimo samo emisije o kojima se javno najčešće govori, a u studiji dostupni su svi izračuni). 

Granične vrijednosti emisija određuju se u Rješenju o objedinjenim uvjetima zaštite okoliša, a temelje se na EU Direktivi o industrijskim emisijama, koja se odnosi na oko 50.000 proizvođača raznih vrsta proizvoda u EU. 

Kad kažemo da u našoj tvornici cementa imamo filter, to je zgrada trokatnica (na donjoj fotografiji označena crvenim pravokutnikom). U tom filteru postavljeno je 3.072 komada vreća, na površini od 230 m2

U svakom slučaju, tko god želi doći pogledati kako izgleda sustav mjerenja emisija, dobrodošao je u svakom trenutku

BUKA

S obzirom na to da su se kuće nakon izgradnje tvornice počele graditi odmah uz tvornicu, to je situacija u kojoj već dugi niz godina ulažemo u projekte smanjenja razine buke. U tri godine uložili smo 2 i pol milijuna kuna, a 2021. godine smo napravili prigušivanje 10 ventilatora za hlađenje plašta peći te dodali zaštitu za glavni pogon peći. Trenutno je u tijeku izrada idejnog rješenja, koje će predložiti nove mjere. Jedna od mogućih mjera, za koju trebamo potvrditi koliko će doprinijeti, je izgradnja barijere od izlazne glave peći prema naselju. 

U ugovor s dobavljačem ugrađena je obaveza da novoizgrađeni dijelovi postrojenja bit će opremljeni zvučnom izolacijom zbog koje će buka nove opreme biti znatno ispod postojeće razine buke te dodatno 5 dB(A) ispod zakonskog limita.

PROMET

Zbog KOdeCO projekta promet će se povećati za 8 kamiona dnevno, što je u ukupnom prometu, koji zbog turizma iz godine u godinu raste, povećanje od svega 0,29%

Studija o utjecaju na okoliš koju smo radili 2006. godine propisala je izradu transportne studije za zaobilaznicu prema tvornici. Zbog toga smo 2007. godine dostavili primjedbe na prijedlog Prostornog plana Općine Raša, koji je usvojen i obilazna prometnica uključena je u prostorni plan Općine Raša krajem 2011. godine. U tom trenutku ekonomske krize Holcim je poslovao s gubitkom kroz 5 godina, kad je značajno pala prodaja cementa i broj vozila. Od mjera poboljšanja prometne situacije proširili smo parkiralište u dva navrata, 2006. i 2015. godine. 

Nakon oporavka ponovo smo počeli raditi na zaobilaznoj cesti, naručili smo izradu Idejnog rješenja prema kojem su od javnih institucija upravo dobiveni posebni uvjeti za gradnju. Uglavnom, kroz mjere ove Studije o utjecaju na okoliš obavezujemo se u suradnji sa svim tijelima nadležnima za realizaciju projekta zaobilazne ceste, izraditi projektnu dokumentaciju za zaobilaznu cestu do kraja 2023. godine te je predati Općini Raša.

ZAKLJUČAK   

Kvaliteta zraka danas u Koromačnu pokazuje da je svaka naša studija o utjecaju na okoliš od 1999. godine do danas ostvarila značajno manje emisije od dozvoljenih i zrak 1. kvalitete. Na isti način garantiramo da ćemo provoditi sve propisane mjere i nakon KOdeCO projekta. 

Nastavit ćemo prilagođavati naše poslovanje tijekom srpnja i kolovoza, kako bismo omogućili daljnji razvoj turizma i turističkih djelatnosti lokalnog stanovništva te osigurati sve uvjete za opstanak održivog suživota industrije i turizma.

Naše obaveze mjerenja propisane su okolišnom dozvolom, koja se temelji na Uredbi o graničnim vrijednostima emisija onečišćujućih  tvari u zrak iz nepokretnih izvora.

Imisije su tvari koje se mjere u nekom području, odnosno mjerenjem imisija određuje se kvaliteta zraka.